در سیستم ترمز مرسدس بنز همچنان دیسک و لنت ترمز  حرف اول را می زنند اما سیستمی که بنز معرفی می‌کند به Sensotronic Brake Control (SBC) معروف است که اولین بار روی مدل R230 SL-Class‌ پیاده شد. اما مکانیزم آن به چه شکل است؟

در سیستم هیدرولیک معمولی وقتی راننده فشاری را روی پدال ترمز وارد می‌کند در حقیقت فشار روی سیلندر حاوی روغن ترمز وارد می‌شود که فشار هیدرولیک را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و این فشار توسط دیسک و لنت ترمز بنز دریافت و به شکل اصطکاک ظاهر می‌شود. اما این سیستم تا قبل از سال 2001 بود و سیستم سنسوترونیک به شکل دیگری عمل می‌کند.

سیستم الکتروهیدرولیک یک منبع سیال (عموما روغن ترمز ) در فشار بالا دارد و یک پیستون این فشار بالا را به دیسک و لنت ترمز می‌رساند. در این حالت وقتی راننده پدال ترمز را فشار می‌دهد سیستم الکترونیکی ترمز میزان فشار متناسب را محاسبه می‌کند و این فشار را توسط منبع به چرخ‌ها و اگر دقیق تر بگوییم به دیسک و لنت ترمز بنز وارد می‌کند. سنسورهایی نیز میزان تغییرات ناگهانی شتاب را اندازه گیری می‌کنند تا ترمز را به بهترین شکل ممکن هدایت کنند.

این سیستم میزان کار راننده در ترمز را بسیار کمتر می‌کند و راننده در ترافیک‌های سنگین اصلا بابت گرفتن ترمز خسته نمی‌شود و اگر سیستم زود به زود چک شود احتمال خراب شدن سیستم الکترونیکی و سنسورها به کمترین میزان خود می‌رسد و دیسک و لنت ترمز نیز در این فرایند همانند سیستم هیدرولیکی عادی فعالیت می‌کنند و به دلیل فشار ملایم در اثر فشار تنظیم شده احتمال خوردگی آن نیز بسیار کمتر است.

این سیستم جدید نیز همچنان از روغن ترمز به عنوان منبع ایجاد فشار استفاده می‌کند و سیستم خنک کاری آن نیز به وسیله‌ی هوای آزاد می‌باشد.


منبع: شرکت بی بی شاپ


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کپیتائو وبلاگ شخصی محمود مرادی گُمش تپه Joey پنهان lakeve فمینوستالژی تجهیزات ایمنی در تهران جلوه ی بهاری فانوس رایانه