دو شخصیت اصلی و پایه‌گذار بنز، یعنی گاتلیب دیملر (Gottlieb Daimler) و کارل بنز (Karl Benz) هر دو در سال 1880 موفق به اختراع یک موتور پرسرعت شده بودند.

دیملر با شریکش ویلهلم می‌باخ (Wilhelm MayBach) کار می‌کرد تا موتورهای گازوییلی مدرن را توسعه دهد و  در همان دوران کارل بنز تکنولوژی موتور 4 مرحله‌ای دوچرخه را به پایان رساند و مایل بود تا آن را روی اتومبیل‌ها پیاده‌کند.

در نهایت کارل بنز شرکت Benz & Co Rheinische Gasmotoren-Fabrik را در سال 1883 تاسیس کرد که بیشتر Benz & Cieشناخته می‌شد. دیملر هم به همراه می‌باخ در سال 1890 شرکت DMG را تاسیس کردند. دیملر 4 سال بعد درگذشت و می‌باخ هم تا سال 1907 زنده بود و این شرکت را اداره می‌کرد.

در دوران جنگ جهانی اول و بعد از آن هر دو شرکت دوران بدی داشتند و تقریبا به حالت تعطیلی کشیده شدند و در سال 1924 مالکان این دو شرکت برای یک قرن قرارداد شراکت بستند و Daimler-Benz متولد شد و پروژه مرسدس بنز کلید خورد.

دیملر-بنز که در نهایت به دلیل زحمات کارل بنز همان مرسدس بنز نام گرفت در جریان جنگ جهانی دوم بیشتر فعالیت نظامی داشت و به تولید کامیون و وسایل نقلیه جنگی می‌پرداخت. با این حال مجددا دچار مشکل شد و مدت‌ها در آلمان از اسیرها و زندانی‌ها برای فرایند تولید این ماشین‌های جنگی استفاده می‌شد و خود شرکت هم رابطه‌اش را با نازی‌ها انکار نمی‌کرد و تا همین الان هم حتی در سایت مرسدس بنز نیز به همکاری این برند با نازی‌ها اشاره شده است.

بعد از جنگ جهانی دوم حالا دوباره بنز می‌توانست بر جهان خودروها حکومت کند و این بار با رویکردی کاملا متفاوت توانست از دل آلمانی که اقتصادش نابود شده بود زنده بیرون بیاید و رکورد فروش خودرو را در یک سال بشکند و در همین حین بازار جهانی را هم قبضه کرد و از تمام رقبای خود پیشی گرفت. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت آن‌ها این بود که توانستند راهی به بازار مصرف‌گرای آمریکا پیدا کنند و باز هم رکوردها را جابجا کردند.

تولید و فروش خودروهای لوکس هم در سال 1955 وارد استراتژی کاری این شرکت شد و مرسدس بنز 300 اس ال، فروش بالایی در آن زمان کسب کرد. بحران نفت در سال 1973 مجددا صنعت خودروسازی را دچار مشکل کرد و شرکت مرسدس بنز هم از این قاعده مستثنا نبود. اما آن‌ها باز رویکردی هوشمندانه در پیش گرفتند و به جای تن دادن به بحران، خودروهایی با مصرف سوخت بسیار پایین تولید کردند و این بحران مجددا تبدیل به یک فرصت عالی برای آن‌ها شد و توانستند موفق از آن‌ بیرون بیایند. حالا یک قرن از تشکیل برند بنز گذشته و همچنان پیشتاز رقابت با برندهای معروف است.

آرم بنز در طول این یک قرن 9 بار تغییر کرده است و یا به اصطلاح دقیق‌تر Rebranding شده است. تغییرات لوگو را می‌توانید در عکس پایین مشاهده کنید

منبع: فروشگاه آنلاین قطعات جانبی بنز بی بی شاپ 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تورلحظه اخري دبي دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی کافه نرم افزار | تولید و انتشار انواع اپلیکیشن اندروید پشتیبانی ستاد سایه آبگرمکن Jasmine دانلود فیلم جدید ایرانی سالن زيبايي صورتک سایت بزرگ آموزشی تفریحی